čtvrtek 3. října 2013

První zážitky z NIMS

Tak včera poprvé v „práci“. Ze Sengenu, kde jsme se měli sejít s Ayou Nakagawou, do Namiki site, kde sídlím, jsem se dostala pomocí autobusu, co jezdí cca každých 20 minut z jednoho institutu do druhého. Ale myslím, že si stejně pořídím kolo, bude to lepší. Kdo by se chtěl lépe zorientovat, ať mrkne na mapu dole (1 cm na mapě je cca 200 m ve skutečnosti). „Pracovnu“ (čti: místečko pro mě a notebook) mám teda v Namiki site v Green House. Mají tu nízké stoly, takže mám pořád skrčené nohy :-D Fotky dodám až někdy, až tam nikdo nebude (nebo uděláme skupinovku).

Jinak si myslím, že to bude fajn. Dr. Abe mi ukázal laboratoře, uvedl mě a představil mi všechny z jejich skupiny. Jména si nepamatuju, jen tváře, ale má tu pár studentů z Číny a pak dva postdoky z Indie, Rajesh a Ramesh (pokud se to tak píše, co já vím). Všichni vypadají sympaticky. Ale Dr. Abe (jinak Abe-sensei) je teda týpek, když přišel, tak mi povídá: "Jsem doktor Hideki Abe" a já jsem vstala, že mu podám ruku, on na mě koukne nahoru a říká: "Hm a koukám, že jsem mnohem a mnohem menší než vy :-) První věta a hned mě dostal. Ale je fakt, že je fakt malej, takže jak říkala Janča Dvořáková na fcb: "takže asi žádné hluboké pohledy do očí čekat nemůžeš, co?" :-) Je hodně ukecanej, trochu střelenej a taky uchvátanej, ale jinak celkem fajn. Na Japonce mi přijde nějaký moc družný, ostatní jsou takový víc rezervovaný, ale on je prý international man (tak to řekl on) :-) Schůzku s ním a popovídání o práci jsem měla až dneska a zjistila jsem proč je takový jaký je, pracoval nějakou dobu v Americe jako postdoc, tak tam zřejmě pochytil jejich "móresy". Jo a btw. umí perfektně anglicky, mluví sice rychle, ale rozumím mu všechno. 
Včera se mi taky stal trapas v kafetérii. Měla jsem kuřecí maso s rýží a Miso polévku J (tady je kdyžtak recept: http://en.wikipedia.org/wiki/Miso_soup, http://www.japamania.cz/recepty/miso-polevka)...to bylo ještě v pohodě. Trochu nedorozumění s tím, co a jak mám objednáno a ne, ale jinak pohoda. No a pak si samozřejmě Eva nemohla nechat polévku jen v mističce, ona si to vylila i na kalhoty!!! Trapaaas!
 Takže jaké jsou zatím dojmy…jo, dobré, je to celkem fajn prostředí, máme myslím naprosto luxusní bydlení. Připadám si tu sice jako slon v porcelánu, viz Miso polévka, ale jinak si užívám chlazeného zeleného čaje a zajímavého a dobrého jídla.
Plán na dnešní večer je jasný, dospat se (včera jsem nemohla spát takže 4 hodiny spánku byli fakt málo) a zítra alou do banky a pak cosi zařizovat a večer si půjdeme někam sednout...:-)
Budu se loučit fotkou noční Tsukuby :-) Dobrou...

2 komentáře: